Zoek

vrijdag 15 juni 2018

Everything must come to an end

Dit is het dan, mijn laatste update vanuit Preston. Ik kan niet geloven dat het allemaal zo vlug gegaan is. De laatste weken ben ik druk bezig geweest met het afwerken van mijn bachelorproef, powerpoint, poster en andere kleine werkjes. Eenmaal dat allemaal afgerond was, kon ik nog genieten van een rustig weekje in het labo. Ik hielp vooral andere masterstudenten met hun projecten, maar alles verliep 'op het gemak'. Na afscheid genomen te hebben van iedereen op stage, had ik nog een weekje vrijaf in Preston. Ik zou Sam niet zijn als ik geen pretparken zou bezoeken. Ik had via een forum voor pretparkliefhebbers een jongen uit Schotland leren kennen die ook van plan was enkele parken te bezoeken. Een paar chatberichtjes en telefoontjes later vertrokken Lachlan en ik dinsdag samen naar Blackpool Pleasure Beach om er hun nieuwe achtbaan uit te testen. Na een leuke dag gingen we nog iets eten op de dijk van Blackpool. Leuk weetje: we zaten in de grootste Weatherspoons van de UK. Weatherspoons is hier een heel bekende bar en elk dorp heeft er wel eentje, er zijn er meer dan 700 in de UK. Woensdag trokken we samen naar Alton Towers. Het grootste pretpark van Engeland, het is een gigantisch park met veel groen en mooie tuinen, maar ook een paar indrukwekkende achtbanen. Zoals de achtbaan met de meeste inversies ter wereld (14 keer over de kop in anderhalve minuut). Na twee dagen vol wandelen en achtbanen keerden we moe maar voldaan terug naar huis. Donderdag en vrijdag werden rustdagen. Morgen (zaterdag) komen mijn mama en vriendin om te helpen inpakken waarna we zondagavond samen naar huis keren. Dat zal dan het einde zijn van mijn avonturen hier in Engeland!

Bedankt voor het lezen allemaal!

En zoals ze hier zouden zeggen: That's all folks, CHEERS!


ICON, Nieuwe achtbaan in Blackpool pleasure beach
Blackpool pleasure beach

Lachlan en ik aan de ingang van Alton Towers
Wicker man, de nieuwe achtbaan in Alton Towers

Het vele uitgestrekte groen in Alton Towers

The Smiler, de achtbaan met de meeste inversies ter wereld


Geen opmerkingen:

Een reactie posten