Zoek

woensdag 7 maart 2018

Society life


Mijn voet geneest gelukkig erg vlug. Een paar dagen kalm gehouden en op krukken gelopen en een week later kan ik terug normaal wandelen. In het labo is het rustig en doe ik verder met mijn optimalisaties. Ik kan nog niet beginnen sequencen, want het toestel geeft foutmeldingen en dat moet eerst opgelost worden. Ik kan wel al beginnen leren hoe ik mijn stalen moet voorbereiden op het sequencen. Dit doen we aan de hand van verschillende kits die DNA uit de gel opzuiveren.
Verder ga ik nu ook elke donderdag naar de Card and Board games society. Een groep toffe mensen die elke donderdagavond samenkomt om gezelschapsspelletjes te spelen. Het is er altijd gezellig en als je de spelletjes niet kent, leggen ze die met veel plezier uit. Een andere society is de film society, zij verzorgen het cinematheater in het schoolgebouw. Ja hoor, de school heeft hier zijn eigen cinema. De zaal is dan wel niet erg groot, maar het is wel net een echte bioscoop. Vorige vrijdag ging ik er kijken naar 'Thor, Ragnarok'. Zo is er voor alles wel een society. Je kunt het zo gek niet bedenken of er bestaat een groep van. Ik noem een paar voorbeelden: Disney society, video games society, zwerkbalsociety en Nerf society. Dit zijn er een paar, maar er zijn er zo’n vijftigtal van! Wie weet probeer ik er later wel nog meer uit.
Ik heb ondertussen ook een fiets gevonden. Er stond er namelijk eentje in de kelder. Die bleek van het meisje te zijn van wie ik nu de kamer huur. Ik stuurde haar een bericht en ze vertelde me dat ik hem mocht gebruiken. Nu kan ik me dus net iets verder verplaatsen dan te voet. Het fietsen aan de linkerkant van de weg was in het begin wat vreemd, maar ik werd het vlug gewoon. Ik heb een erg grote winkel gevonden op ongeveer tien minuutjes fietsen, maar dat is het meer dan waard. In de Morrisons (zo heet die winkel) hebben ze o.a. vers brood en een slager, iets wat ik nog nergens anders gevonden heb. Mijn avondeten smaakte dan ook net iets meer dan anders!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten