Zoek

zondag 8 april 2018

Bezoekers Part 3

Na mijn twee dagen 'vakantie' (lees: alleen thuiszitten en vooral veel doorwerken aan mijn bachelorproef), was het tijd om mijn papa, stiefmama en mijn broer aan het station op te halen. We wandelden samen naar hun hotel. Aangezien zij een extra kamer voor mijn broer moesten boeken en daar een bed over hadden, kon ik dus ook een paar dagen op hotel. Het English breakfast in de ochtend was dan ook meer dan welkom. Na ingecheckt te zijn, kon ik nu ook hen een rondleiding geven in Preston. Ik kan hier binnenkort al lokale gids spelen 😅. 's Avonds aten we een heerlijke hamburger in een gezellig restaurantje. Toen we erna iets wilden gaan drinken, werden we al snel de deur gewezen in elke bar, omdat mijn broer nog minderjarig is. Hier zijn ze heel streng op leeftijdscontrole en alcoholgebruik. Gelukkig konden we in de bar van het hotel wel nog een spelletje pool spelen om de avond te vullen. Vrijdag trokken we naar Liverpool. Dit keer kon ik vertrekken zonder buikpijn en slaagden we er in om naast de dokken en de bibliotheek ook nog de kathedralen en China Town te bezoeken. Na het pikant avondeten in een Indisch restaurant keerden we moe maar voldaan terug huiswaarts. Zaterdag bezochtten we Manchester, een leuke stad om in rond te wandelen, maar echt veel is er niet te zien. Aangezien mijn broer en stiefmama grote fan zijn, kon een bezoekje aan het Hard Rock café niet ontbreken. We besloten dan ook om daar nog iets te eten alvorens de trein naar huis te nemen. Eenmaal terug in het hotel speelden we nog een spelletje pool voordat we rustig in bed konden kruipen. Althans, dat dachten we. Iets na middernacht werden we gewekt door het brandalarm en werd het gebouw geëvacueerd. Daar stond iedereen dan, buiten op de parking in zijn/haar pyama te bibberen, niet echt wetend wat er gaande was. Na een kleine tien minuten kwamen ze ons vertellen dat een grappenmaker het brandalarm had doen afgaan en dat het dus om een vals alarm ging. We kropen allemaal terug onder de wol, want 's ochtends moesten mijn ouders vroeg de trein terug naar de luchthaven te nemen. Na ook van hen afscheid genomen te hebben was het 'back to reality'. Ik werkte verder aan mijn bachelorproef en zit nu deze blogs te schrijven. De twee weken gevuld met bezoek zijn voorbij en morgenochtend begin ik met volle moed terug in het labo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten